Bloggarkiv

måndag 21 mars 2011

Vårdags Ceremoni


Ljusets återkommst!
Efter en lång och kall vinter välkomnar jag ljuset. Det har varit en stor utmaning att mitt i vinterns tid både ha flyttat och påbörjat bygget av vår kursgård. Men vad gör man om vi vill ha igång våra kurser och retreater redan i sommar.
Jag älskar den tid vi nu går in i. Även om varje årstid har sina gåvor. Så är våren som står för det nya som en oskriven bok. Barnet i mig vaknar till liv efter en lång sömn och vill leka och skapa. Fantasin får ta plats och nya bilder av drömmar får liv.
I kväll går jag tillsammans med andra in i den heliga Cirkeln.
För att där mötas och hedra ljusets återkommst och föreningen mellan ljus och mörker.
Med trummans hjälp reser vi in i drömtiden för att skapa drömmen.
Det kommer att bli en stark kväll där alla får hjälp med att släppa tung energi och påfyllnad av ny kraft.
Våra Ceremonier är kraftfulla och det är många som har hittat till oss och vill vara med. Som alltid blir det som det ska bli.
I den heliga cirkeln träde jag in i drömtiden och skapar en bro mellan himmel och jord. Mina hjälpandar och gudinnanskraft väcker det som slumrar i varje själ. Tiden är mogen att vakna upp ur den långa sömnen och leva drömmen.
Med kärlek
Ania Vita Björn

Inga kommentarer: