Bloggarkiv

måndag 11 maj 2015

Lotusgården kliniken för helhetstänkande en dröm som blev sann

 
Lotusgården en klinik där Öst möter Väst
Livet är en spännande resa, där kanske inte målet är det viktigaste
utan själva resan dit hän. Allt är i ständig förändring och inget sker utav en
slump. Vilket för mig är en sanning och som jag i tillit lutar mig mot när
livets olika utmaningar tycks vilja få mig på fall. Men i själva verket är de 
gåvor till större växande och utveckling.
Jag följer mitt hjärta och lever min dröm, där varje val är utifrån mitt

högsta bästa, men också ibland för det kollektivas bästa.
För närmare tjugo år sedan var min vision och vilja stark att skapa

en klinik där läkare, healer och andra alternativa terapeuter skulle samverka
och arbeta under samma tak. För att på sätt kunna hjälpa individen utifrån
ett helhetsperspektiv. För mig var det framtidens Friskvårdsmottagning där
det friska och förebyggande skulle vara en självklarhet för människans bästa.
Min dröm var att läkare och sjukvårdspersonal skulle ha en öppenhet och nyfikenhet

till att se varje individ som unik och att själva mötet skulle vara viktigt för att
patienten skulle känna sig sedd och bekräftad som hjälp till tillfrisknande.
I mina meditationer och visioner såg jag detta framför mig och jag visste att var det meningen 

så skulle detta komma i min väg på något sätt.
Och så skedde. En modig läkare i sina bästa år, öppen för meditation, personlig utveckling

och reikihealing kom i min väg. Vänskap skapades och där blev visionen klar och tydlig.
Vi var fyra eldsjälar som ödet förde samman på olika sätt som lade grunden till Lotusgården.
En läkare, kinesisk medicinare, osteopat och jag healer och samtalsterapeut. En kombination som var helt unik i Sverige.
Där år 2000 invigdes Lotusgården kliniken för helhetstänkande i Kungsbacka. Det var många som kom för att fira oss, men även av nyfikenhet och en förundran över detta unika

sammarbete som vi skapat tillsammans. Många trodde säkert att det inte skulle hålla länge. 
Men vi lyckades skapa en fantastisk klinik med en miljö som var långt ifrån  de traditionella läkarmottagningarna. Vår vision var att patienterna, klienterna skulle kunna slappna av under tiden de väntade. I väntrummen fanns också information om andra allternativa behandlingar som fanns i samma lokaler.
Till skillnad från läkarbesöken som har Landstingskassa  var de allternativa besöken dyrare. Men så ser lagen ut vilket kan ifrågasättas.
Tillsammans utvecklade och startade vi Företagshälsovård  som drivs i Lotusgårdens regi, där många företag idag är anslutna.
Under de senaste åren har jag och Magnus samtidigt som vi drivit Lotusgården också byggt upp Gaia Life kursgård i Fjärås. Där vi håller olika utbildningar i healing och personligt växande.

Resan har fört mig till där jag befinner mig nu och visionen är att samla ihop min energi helt och fullt och vara på ett ställe. Och det är skogen och naturen som kallar. Jag och Magnus har nu 
fullbordat vårt uppdrag att skapa, föda fram och utveckla Lotusgården. Drömmen finns kvar att Lotusgården ska fortsätta växa och utvecklas till en blomstrande klinik där Öst och Väst förenas och möts för individens bästa. Detta har givet mig insikten att överlämna vår del 50% av Lotusgården till likasinnade eldsjälar som vill ta vid där vi nu slutar. Terapeuter av olika slag, eller 
någon annan som har som avsikt att utveckla ett fantastiskt koncept som ligger så väl i tiden. Vi var tidiga och har lyckats skapa det som många bara drömmer om. En fullständig Läkarmottagning, med Företagshälsovård, Alternativterapeuter och i anslutning också Sjukgymnastik. Nu sänder jag ut dessa frön till Universum. Det finns en högre plan det vet jag av hela mitt hjärta. Är du intresserad att fortsätta drömma och skapa tillsammans med en öppen Läkare den nya tidens Friskvårdmottagning så är du välkommen att höra av dig till mig för mer information.
Gaialiving! 
 
 

Inga kommentarer: