Bloggarkiv

söndag 12 juli 2015

Nordiska Gudinnefestivalen en dröm som blev sann

Gaia´s Tempel har tagit form
 

Nu står Freja i  Gaias Tempel. Hon har fått nya kläder och ett nytt altare med gåvor.
Gudinnan Freja har tagit sin plats och verkar vara nöjd att fått ett permanent tempel. I sin röda skrud  i templet på Nordiska Gudinnefestivalen visade hon sina olika ansikten till alla som med vördnad besökte det uppbyggda Gudinnetemplet som vi hade skapat i hennes ära.
Nu en vecka efter Nordiska Gudinnefestivalen avslutades har jag äntligen landat och börjat återhämta ny energi och kraft.
Det blev en vacker och fin festival som jag och mina sammarbetspartner ska vara nöjda med. Jag har lärt mig massor och med det hoppas jag att det bara kommer bli bättre till nästa års festival. För naturligtvis ska den få växa och utvecklas till en familjefest i Moder Jord Gudinnans ära.
Många fina möten har jag fått ifrån fantastiska kvinnor och män som alla arbetar för att skapa ett hållbart leverne på alla plan.
Tyvärr hade jag velat haft mer tid till att knyta kontakter och skapa nya vänskapsband, men hårt arbete och mitt behov att ha kontroll över läget tvingade mig att rulla upp armarna och köra på där det behövdes.
Vi har redan börjat att så nya frön till nästa års festival och kommer vara ute i god tid. Mycket av grundarbetet har vi gjort så det kommer förhoppningsvis bli lättare. En sak till har vi lärt oss och det är att vi kommer behöva många fler volontärer. Kanske jag då kan få mer tid till att njuta av all kärleksfull energi som flödade, alla vackra leenden och den glädjen som spreds runt om kring.
En och annan kanske tyckte och tänkte en massa om en det ena och det andra. Men som Gudinnan sagt om och om igen.
- Ania du måste ducka för några Kvinnor så kallade Systrar har ett behov att döma eller rikta sina låga energier som inte är kärlek. Och jag försöker påminna mig om att det handlar inte om mig utan säger mer om dem som projicerar.
Jag är ju den jag är, jag följer ingen annans sanning utan bara min egen. Jag lyssnar till vad Gudinnan säger mig och det är hennes röst jag följer. Sekmeth Lejon Gudinnan vakar över mig, ryter om det behövs, utmanar mig när det är dags att växa och tvingar mig att stå i min kraft.
Nu vill jag bara lapa sol och njuta av min vackra trädgård som blommar i överflöd. Örtaskjulet är favorit platsen just nu, dit jag bjuder in min älskade man på ett glas Lavendel Lemonade med is. Månen är på nedgång och snart svartmåne. Tid för vila, återhämtning och möte med alla Alver och Devor som flyttat in i Örtagården. Livet är magiskt och helt underbart i allt som är. Tack igen till er alla som gjorde Festivalen möjlig. Tack Syster Lola Ravenstar, Tina, min älskade Magnus och Joakim vi gjorde det!!! 
Gaialiving!
 

 


1 kommentar:

Agneta Oreheim sa...

TACK Ania, och alla ni organisatörer för en fantastisk festival ni manifesterade tillsammans med alla härliga volontärer. Så tråkigt...eller vad man skall säga... ang det "tyckande" du/ni fått smaka på... Men - så är det man får acceptera att alla inte kan anamma allt man själv står för, gör och säger...Var ni stolta över detta ni skapade - så ses vi nästa sommar igen på ännu en härlig Gudinnefestival! Kram