Bloggarkiv

söndag 26 juli 2015

Vad hände efter pilgrimsresan?

 
 
Palmbladsläsning och Pilgrimsresa

 
 
Varje dag efter min pilgrimsresa i Kerala i södra Indien har Vedaprästerna
i ett Kalitempel gjort pudja (ceremoni) för mig morgon och kväll. För att skingra mörka
krafter som inte är kärlek ifrån det förflutnas skuggor. Det har varit stora utmaningar på
 där jag fått möta mina rädslor på de mest skilda sätt. Vedaprästen sa att vissa människor kommer
lämna, släppa taget som inte ska vara kvar, nya människor kommer och gamla i det förflutna
kommer åter för att få ta del av den nya energin.
Allt detta har skett och jag ser påtagligt nattetid i drömtiden hur gamla destruktiva energier
transformeras eller släpper taget. Den gyllene energin blir starkare för var dag som går och kampen
släpper taget. Det finns inget mer att kämpa för. Allt blir som det ska utifrån det högsta bästa och jag känner
balansen mellan mörker och ljus. Idag har jag två nya kraftdjur vid var sida av mig som jag
i drömtiden fått möta. Två vargar en svart och en vit.
Jag fortsätter att vandra vägen, den sanna, enkla och kärlekens väg. Mitt kall i det här livet är att serva och det gör jag genom att lyssna och följa Moder Jord Gudinnan, att vara en kanal mellan himmel och jord, mörker och ljus, manligt och kvinnligt i balans. Varje dag är en utmaning att upprätthålla balansen vilket inte alltid är så lätt. Men det är ljusare och lättare energier för varje dag som går. Nu har sex månader gått efter min vistelse hos Vedaprästen som läste ur palmbladen.
Den dag kommer jag bära med mig i resten av mitt liv. Jag fick all den bekräftelsen jag så väl behövt att det jag känt varit sant. Jag ser en ljus framtid och det är nu jag sår fröna. Det finns mer att släppa,
fler mäniskor som ska släppa taget och nya komma i min väg.
Nya cirklar ska komma samman, Gudinnans ord ska spridas, hjärtan ska öppnas, livmoderkraft väckas, helande ska ske, nytt ska skapas allt i den nya Gyllene energin.
Idag skiner solen mellan molnen och jag njuter av all den skönhet som finns runt omkring mig. Vår gård börjar ta form till en magisk helande plats där Moder Jord Gudinnans kraft blir stakare för var dag som går. Jag låter mina rötter växa sig än starkare ner i myllan och jag lyfter upp blicken mot stjärnorna i vetenskap att mina Förmödrar och Förfäder följer varje steg jag tar och jag är trygg.
                                                                        Gaialiving!
  
 
 
 

1 kommentar:

vintageregreening sa...

Hej Ania!
Du skriver helt fantastiskt och jag förstår att det har varit en lång resa. När man är på rätt väg så löser det sig som det skall göra. Jag själv har öppnat ett nytt ställe där jag både mött det mörka och det ljusa men det har också visat vägen till min uppgift.Jag kom hem precis från en avancerad naturshamanistisk kurs i våra fjäll, där vi, en liten grupp från Norden levde enligt naturens villkor. Fantastisk upplevelse! Ha det gott!/susan