Bloggarkiv

lördag 16 juli 2016

Vila innan nästa steg

 
 
 
Behov av vila och återhämtning
 
Efter många månader med intensivt arbete landar jag nu på gården tillfreds med Nordiska gudinnefestivalen som är mitt och Magnus skötebarn. En dröm jag burit under många år som förverkligades första gången redan förra året.
Förra året efter festivalen gick jag in i ett stort mörker och jag kom i kontakt med djupa sår ifrån en gången tid som fortfarande präglar oss i vårt Prästinneskap. Men också insikten vad som sker om inte allt sker utifrån den högsta sanningen och intentionen att tjäna utifrån mitt eget och det kollektivas bästa.
Nu är det tid att vila och stanna upp ett par veckor innan höstens utbildningar kör igång.
Njuta av känslan av att var omfamnad av Gudinnan och allt är precis som det ska.
En tystnad har lagt sig på gården. Det känns lugnt och harmoniskt och jag fylls av den kärleksfulla energi som genomsyrar allt runtomkring mig. Trädgårdens överflöd av örter, blommor, grönsaker och fjärilar ger mig gåvan att minnas mitt inre barns glädjefyllda somrar i mormors trädgård.
Djupt tacksam över de gåvor Gudinnan ger tar jag nu mitt ansvar att vila och återhämta mig. Finna lusten och glädjen till allt levande och ta emot vad Universum ger av en högre ljusenergi jag aldrig tidigare upplevt i detta liv.
Nya visioner har kommit ifrån högre ort och jag låter de få landa för att tids nog få födas fram.
Nu tar jag semester ifrån alla krav att vara och verka för alla andra. Nu är det utifrån mina behov, vilket säger vila och återhämtning så jag kan kliva ut i världen på ett helt nytt sätt.
Till dig vackra själ som läser mina rader vill jag tacka dig för att du är du och att världen väntar också på dina gåvor och ditt ljus. Tillsammans kan vi skapa en vacker värld.
Gaialiving! 
 

 
 
 
   
 
 

 

 
 
 

Inga kommentarer: