Bloggarkiv

lördag 27 december 2014

Palmläsning i Södra Indien

 
 
Ett möte som öppnat dörren till en ny framtid
Är allt förutbestämt och kan vi förändra vårt eget öde?
Många människor söker svaren på dessa frågor i hela sitt liv. Själv har jag alltid
trott att det inte är en slump att det sker det som sker och att jag kan förändra
mitt eget öde utifrån mina handlingar och tankar jag har.
Sista gången jag var i Indien fick jag uppleva något helt fantastiskt. Jag var och besökte en så kallad
helig man som läste i gamla palmblad om mig, mitt förflutna och framtiden.
Första gången jag hörde talas om Palm Reading var för ca tjugo år sedan av Anders B Johansson.
Jag kände redan då att det skulle jag någon gång göra men när det fick framtiden utvisa.
En vän till mig i Indien berättade att hon varit och besökt en präst för att fastslå datum för sina båda barn som
ska gifta sig när tiden är som bäst för dem. Jag lyssnade på ett halvt öra eftersom jag hört detta många gånger förut.
Men denna gång var mötet med en präst som genom att läsa av tum avtrycket hittade i gamla palmblad
hennes barns historia och framtid.
Wow detta kände jag igen och mitt hjärta började att banka, detta var vad jag hört talas om tidigare.
En 5000 år gammal kunskap  nedskriven i Sutra på gamla palmblad kanaliserat ifrån Shiva the Creator.
Kunde jag få möta honom? En vecka efteråt satt jag med min vän, en tolk och denna man mitt emot mig, i ett litet rum
med en fläkt snurrande i taket. Det var bilder på heliga män, Kali och Shiva på väggen, jag hörde tolken säga att
det var inte säkert att jag skulle få hjälp. Eftersom jag var västerländsk och det fanns flera bibliotek i Indien där dessa
gamla palmbladsrullar förvarades. Men om det var meningen så skulle det ske.
Jag hade lämnat mitt avtryck på min vänstra tumme på ett papper och inte sagt något mer inte ens mitt namn.
 Prästen reste sig och sa att han skulle gå och leta.
Tredje rullen i mitten hörde jag min inre Gudinna säga till mig. Jag viskar till min vän vad jag fått till mig och hon
nickade bara och sa ja vi får väl se. men hon sa att prästen trodde inte att han skulle hitta något.
Första rullen var funnen och prästen började läsa upp. Din mors namn är .. Din fars namn är .. Du är född...
Jag skulle bara svara ja eller nej inget mer. Jag satt och sa nej, nej, hela tiden. Första rullen, andra rullen och tredje rullen.
Vid det här laget hade flera timmar gått. Då plötsligt säger han Din fars namn är Gustav och jag nickar. Din mors namn
Astria, Astrid svarar jag tyst, Du är född 1959, jag börjar skaka i hela kroppen, Datum 11 juni. Ditt namn är Ania
Din mans namn Magnus, född som tredje barnet, en syster död och en bror. Mina tårar rinner ner för mina kinder
och jag kan knappt andas. Prästen fortsätter och säger; Du har två döttrar med olika fäder, Du har en annan tro en det som vanligt i ditt land likt Hindu. Du har kontakt med Deva, Godess Creator..  Han tittar på mig och säger
jag har funnit din historia och det som finns nedskrivet om dig. Vill du veta mer?
Jag bara satt där, kunde inte säga något, tankarna snurrade.
Min vän tittade på mig storögt och viskade du sa den tredje och i mitten och så var det. Ville jag veta mitt tidigare liv
innan detta? Mitt liv nu och framtiden?  Det var ju därför jag hade kommit dit för att få den vägledning som jag behöver
för att kliva ur mitt Karma hjul och in i det nya och min högstas potential.
Jag nickade till svar, att jag ville få ta del av fler kapitel om mig och min själ ifrån Shiva the Creator.
Jag tog ett djupt andetag och gick ut i den heta solen och satte mig för att vänta på att prästen skulle komma tillbaka
för att delge mitt öde.
Gaialiving!

 


4 kommentarer:

Dagmar Jonsson sa...

Underbart att kunna följa dig modiga Ania. Du är en sann förebild. ♡♡♡

Anonym sa...

Det här är steg att verka för att veta och inte att tro, du är en fin upplyst kvinna!En stor förebild!

Unknown sa...

Fantastiskt! Spännande att få läsa fortsättningen....

Unknown sa...

Det är verkligen fantastiskt varje gång en sådan bekräftelse kommer till oss. Allt finns redan och ändå kan vi påverka vår tillvaro via vårt ständiga skapande. Vi behöver denna slags bekräftelse om och om igen för att leva våra liv i det fysiska samtidigt som i anden. Tack för en vacker delgivning i ödmjukhet och kärlek ♥ Aita