Bloggarkiv

lördag 31 januari 2015

Sanningen Enkelheten och Kärlekens väg i Indien

 
 
 Synkronisitet

Börjar nu att landa efter en intensiv pilgrimsvandring i Södra Indien, men det blev
även en tur upp till Norra Indien för att bada och göra en ceremoni vid Moder Ganga.
Cirkeln är sluten, gammalt släppt och helat från alla liv här på Jorden. Min intention genom hela denna
resa har varit att sluta fred med det förflutnas skuggor, transformera vad som står i vägen för mitt och andras högsta Gudomliga jag och låta Moder kraften och Faderkraften mötas i en helig förening. Själva resan i sig är i
fullkomlig synkronisitet i allt som sker i en Gudomlig vägledning och jag är buren av Moder Jord.
Lager för lager har jag tagit mig igenom illusionernas slöjor. Under en veckas tid har jag färdats 670 mil och besökt
de tempel och platser vilket förmedlades i palmbladen. Min tro är stark, tanke och intention det samma vilket
skapat mirakel på min väg, liksom i mig själv.
Jag har fått beträda det mest heliga rummen där jag har blivit initierad i vissa tempel. Där energin har varit så stark att jag blivit helt bortom tid och rum.
Magnus har funnits där och hjälpt mig tillbaka till min fysiska kropp. Förundrad hur jag på dessa platser mött
rätt person, Präster i rätt tid och visad till de rum ingen privat får gå. varje dag har jag gjort ceremonier, ibland flera gånger
om dagen.
Tacksam och ödmjuk inför den Gudomliga kraft som fyller mig för var dag som går, välkomnar jag det nya som föds i mig
och ur Modern.
Jag reflekterar hur jag under mina första resor fick lära mig att man måste ha tunnelseende för att vara i Indien. För att
klara av all den fattigdom som finns här. Vilket jag idag ser som bara en rädsla. Är det vi alla gör i det dagliga livet för att slippa se oss själva och de rädslor vi alla bär i vårt innersta? Jag har öppnat mina ögon och jag ser i djupet av dessa fattiga människors  lidande, deras
rädsla att inte överleva nästa dag, att inte kunna ge sitt barn mat för dagen. Den största gåva jag fått är glädjen att ge. Det villkorslösa givandet som skapar frid i själen. Utmaningar väntar när jag kommer hem igen, men inget kan få mig att tappa tron på Kärleken och det goda i människan. Jag vandrar den enkla sanningens och kärlekens väg och det är den kunskap jag
förmedlar.
Gaialiving!
 
 

Inga kommentarer: