Bloggarkiv

tisdag 17 februari 2015

Nyckeln till frihet

 
 
Personligt ansvar är nyckeln till frihet
 
Varit hemma i över en vecka nu efter min Pilgrimsresa i Indien. Först nu känner jag
att jag har landat efter en mycket intensiv resa på det fysiska men framförallt på
den själsliga planet.
Jag vill tacka alla som varit med mig i alla goda, ljusa tankar och med kärlek på min väg.
Det har hjälpt mig i stunder av djup rädsla och då mina tankar har grumlats med negativa
tankar och oförmågan att se klart. Gudinnan har skakat om mig och jag har fått hjälp med att
skingra rädslorna som satt sina klor i mig. Yttre omständigheter där jag nu utmanas i , vilket
inte är kärlek försöker jag ta ansvar över mina tankar och känslor så de inte drar ner mig i
dramernas och konflikternas tredje dimensionens skådespel. Aktsam försöker jag vara kvar i
den högre frekvensen vilket inte är lätt vill jag lova... Hm nu var jag där igen.. Det är klart att det är lätt
när man väl har sett igenom illusionen.. Vad jag vill säga egentligen är att livet är fantastiskt.
Och det sker här och nu hela tiden. I varje tanke och handling skapar jag min framtid. Jag vill vandra här
med fred i mitt hjärta, med kärlek till mig själv och allt levande, jag vill vara sann mot mig själv och andra,
Jag vill stå stark när det stormar och inte vända kappan efter vinden utan ta de fighter som krävs
om det tjänar mitt högre syfte. Jag har gjort detta i liv efter liv och det är min väg. Denna gång finns målet
än starkare, för det är många som vaknar nu och tar eget ansvar över sitt liv och de handlingar de gör.

Nyckel till frihet skapas genom eget ansvar så som jag ser det. Vi kan vara hur trevliga som helst
i mötet med andra, säga de rätta sakerna, le och spela spelet. Men det är när jag är ensam i min egen kammare
jag behöver smyga på mina tankar och känna tacksamhet i mitt hjärta för de handlingar jag gör. Ingen
av oss kommer undan, hur mycket skuld vi än försöker lägga över på andra.
Det är bara jag själv i slutändan som har ansvaret över mitt egna liv.
Massor med Kärlek till dig som läser dessa rader
Gaialiving!
  


Inga kommentarer: