Bloggarkiv

måndag 16 mars 2015

Shamanskt Healing arbete

 Shamanskt arbete i drömtiden
På fredag startar min utbildning i Shamansk Healing igen. Det är en tvåårig utbildning
där man under första året får göra en djupgående helande resa i sig själv. Vilket jag anser
är nödvändigt om du ska kunna hjälpa andra människor i deras helande. Den shamanska vägen
är en vandring tillbaka till  sitt Sanna Jag och mörker för att hela sina skuggor och hämta tillbaka kraften som finns
bakom varje rädsla. Att vandra den shamanska vägen innebär att varje utmaning är ett steg till eget
personligt och andligt växande.
Nu har jag varit hemma i över en månad ifrån min pilgrimsvandring i Indien, vilket för
mig bara varit en fortsatt resa på den väg som jag började på 80-talet då mitt
andliga uppvaknande blev ett faktum. Mina guider talade tydligt om för mig då att jag var shaman vilket
jag inte visste vad det var då.
Efter ett intensivt transformerande de sista veckorna då jag lämnat och släppt en massa på alla plan, känner jag
nu att det nya håller på att födas.
Den sista veckan har äntligen drömmarna och mina ut-urkroppen resor varit starka. En ny
guide har presenterat sig som Wu. En medicinkvinna ifrån gamla Kina. Spännande då jag
fått upp minnen för många år sedan av ett liv i Kina som shaman. Nu är tiden tydligen mogen att
minnas och bli initierad av denna gamla kunskap igen.
Vilket känns helt rätt eftersom hela mitt hjärta sjunger och kraften känns som ren urkraft som vill
komma upp ur  Moder Jord. En röd drake visar sig i drömmarna och jag följer med i det som händer och sker.
En vacker kraftfull röd jord drake vill födas fram i ljuset. Vad månne det bli av detta tro?
Idag flödar kreativiteten igen vilket känns så befriande. Nya idéer  och nya frön ska sås för en ljus och kärleksfull
framtid.
Gaialiving!



 

Inga kommentarer: