Bloggarkiv

måndag 15 februari 2016

Att hushålla med energin

Nu är det hög tid att stanna upp, lyssna, ge mig tid att meditera mer, göra ceremonier, vandra och bara vara. Känt ett tag att jag behöver bli bättre på att hushålla med min energi. Efter att reflekterat under min semester i Indien och ett tag innan det så kommer jag tillbaks till att jag behöver nu ge mig all den tid jag så väl behöver i det skifte som jag och många med mig genomgår.
Jag har arbetat hårt under många, många år på alla plan och nu är det tid att stanna upp och se över hur jag vill arbeta och leva på min fortsatta vandring i Gudinnans tjänst.
Sanning är det jag eftersträvar och det är bara den väg jag vill och kan vandra. Vilket innebär att jag inte längre kan kompromissa med mig själv. Jag behöver ställa mig själv frågan varför ska jag göra si eller så, vad är syftet är det för mitt bästa eller är det i de gamla hjulspåren där jag känner mig trygg och säker?
Just nu är jag i ett läge då jag behöver vända och vrida på allt innan jag tar några beslut, vilket inte alls är mig likt. Jag brukar alltid veta och följa den rösten. Men nu är det två röster en mer tydlig den som jag är van att följa och en som knappt hörs. Det är den sist nämnda som jag känner är den som behöver få bli starkare. Det är en ny energi, högre och klarare. Men det innebär att jag nu behöver mer tid för mig själv för att lära känna denna del som nu vill födas fram än starkare och som vill komma till uttryck. Kan inte annat säga att det är spännande och att jag än dock älskar förändring även om denna gång känns som stora avgörande steg som kommer påverka mig själv och andra.
Det kommer bli förändringar vilket innebär att jag kommer gå ner i tid med klientarbeten, för att ge mig egen tid för processande, reflektion, vila och frekvenshöjning. Jag vill finnas för dem som går våra utbildningar, de utbildningar vi eller jag håller i är i helt samklang där jag befinner mig själv vilket är en förutsättning för mig. Jag är övertygad om att fler workshops kommer att födas fram men just nu är det jag själv som är i väntans tid och behöver ta hand om den energihöjning som jag genomgår. Så mycket som kommer upp i ljuset nu som helas och transformeras och jag ställer mig själv frågan vart är jag på väg? Svaret är inte det viktigaste utan resan dit och jag har nu tagit mina första stapplande steg till Ljusare och kärleksfullare nivåer i mig själv. Mina rötter är djupt ner i jorden så möjligheten till växande mot en ljus framtid känns inte långt borta.
Behöver du stanna upp, gå in i tystnad och bara vara för att ta nya steg i ditt liv?
Gaialiving!

Inga kommentarer: