Bloggarkiv

onsdag 10 februari 2016

I väntan på nya stigar


Stanna upp och reflektion

Efter en lång ledighet och just hemkommen ifrån ännu en resa i Södra Indien är nu semestern slut och allt ska sättas igång igen. Men det känns annorlunda på något sätt. Svårt att sätta ord på det men någon del av mig vill inte börja arbeta igen, inte nu i alla fall. Jag befinner mig fortfarande i Skades famn i vilan och behöver vara i tystnad, reflektion och invänta en ny riktning. Det känns som något nytt är på ingång och jag behöver invänta vad.
Kalendern är full framöver men trots det så säger en inre röst till mig att stanna upp, lyssna och välj med omsorg.
Och det är just det som jag känner är så viktigt just nu, det finns inte längre tid att ta omvägar eller lägga min energi på fel projekt , människor  eller tid på det som inte känns 100% rätt i mitt hjärta och i djupet i mig själv.
Den största gåvan jag kan ge till mig själv just nu är att ha tillit till processen och tillåta mig att inte ha alla svar just nu. Känns som ett nytt kapitel på min livs väg och nu är det mitt högre medvetande som vill visa vägen. Det är otrampad mark, orörd terräng och ingen kan visa mig vägen. Mina nattliga drömmar är starka och jag försöker tolka dem som även dem har en ny känsla i sig.
Att vara sann mot mig själv, lyssna på mina behov, träna och äta rätt är det som gäller. Min själ behöver ett vackert tempel inifrån och ut och endast jag kan ge mig själv det.
Tror inte att jag är ensam att känna så här just nu, vi är många som genomgår en djup transformation. Lätt att bli rädd, frusterad och få ångest när man inte känner igen det som sker. Men nu är det viktigare än någonsin att vara sann och våga möta och ta ansvar över våra egna skuggor. För en sak vet vi att ju ljusare det är desto större blir skuggan. Försök inte springa ifrån dig själv och dina känslor, våga stanna upp och ge dig all den omsorg och kärlek du behöver.
Gaialiving!
 



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag behövde läsa detta just nu, spot on. Tack för dina ord. Kram Maria