Bloggarkiv

torsdag 10 december 2015

Nordiska Gudinnefestivalen 2016 Tema Union


Nordiska Gudinnefestivalen 2016 "Unity"

 
Det var en tag sedan jag bloggade sist. Ibland finns inte orden eller rättare sagt  så vill jag inte ta orden i ljuset.  Eftersom sanning är något jag alltid eftersträvar behöver jag ibland invänta rätt ögonblick då jag vill belysa och sätta ord på det som händer och sker bakom kulisserna. Jag tillhör dem som har svårt att ignorera det som göms bakom masker och fagra ord, eller det som inte sägs och man istället försöker skyla över sanningen. Min talang att bara mingla och passa in har alltid varit väldigt begränsad vilket innebär att jag är obekväm att ha med i samanhang där man ska soppa det som ligger och skaver under mattan och låtsas att det inte existerar.
Detta har inneburit att jag ända sedan var liten har varit den man lägger skulden på när kaos eller obekväma känslor sker i omgivningen. Inte så konstigt kanske att jag är shaman, terapeut , duktig på förändrings och processarbete eftersom jag inte är rädd för de känslor som finns i djupet av oss människor. Snarare känner jag en lättnad att de tunga energierna och skuggorna kan transformeras och illusionernas slöjor skingras. För först då kan ett helande ske. Vilket är en stor befrielse och en nödvändighet att transformation kan ske.
 Varför börjar jag med att dela detta när överskriften är Nordiska Gudinnefestivalen 2016 UNION?
 
Nordiska Gudinnefestivalen föddes i somras och det blev en lyckad och kärleksfull familjefest. Men det blev också ett nätverkande och många nya fina möten skapades. Med Gudinnefestivalen 2016 är intentionen att vi ska bli ännu fler Ljusarbetare som vill mötas och förenas i varandras olikheter och likheter. Där alla har ett kärleksfullt förhållande med Moder Jord och allt levande. Jag har vänt in och ut på mig själv för att känna vad det högsta syftet är med Festivalen och vad en Nordisk Gudinnefestival står för. Svaret blir hela tiden det samma FÖRENING.
 Det högsta syftet handlar om att komma samman Ljusarbetare ifrån alla olika riktningar, triber och klaner som verkar och arbetar för Moder Jords Gudinnans bästa. Vi behövs alla för att skapa en vacker dröm i alla regnbågens färger. Förena Gud och Gudinna, mörker och ljus, man och kvinna allt i en total harmoni och balans. Vi har alla ett ansvar med att skapa fred i oss själva så vi kan vandra och leva i skönhet i alla relationer. Jag hoppas på ett mångfald av människor som vill mötas för att dela och ta del av urgammal kunskap. Alla folkslag bär på olika pusselbitar som behövs för att vi ska få tillgång till den Stora Drömmen. Tiden är nu mogen att vi tar ett gemensamt ansvar och medvetet väljer vad vi vill lägga fokus och ljus på.  Att sluta lägga skulden på andra hur världen ser ut idag och att kaoset kommer närmare oss här i norden, att det inte längre handlar om krig och våld utanför våra gränser utan att våra egna skuggor och mörker har manifesterats även hos oss. Vi är en del av allt som händer och sker på vår jord allt börjar i oss själva.
 Kom och fira med oss i sommar, dela ditt ljus din kärlek och ta ditt ansvar i det stora hela. Låt oss skapa en portal mellan Gud och Gudinnan i oss själva och ut i väven som gör skillnad.



Inga kommentarer: