Bloggarkiv

fredag 16 oktober 2015

Reiki en dörröppnare till ditt högre medvetande





Reiki Healing tar ny fart.

Den sista tiden har jag haft starka visioner och drömmar att Reiki healing behövs i detta skifte av energi. Att Reiki kan hjälpa många människor att vakna upp och få hjälp att höja sitt medvetande och öppna upp för kärlekens energi.
Det har varit ett par år då Reiki Healingen har minskat i intresse och annat har kommit men nu verkar det som Universum säger att en ny våg av människor kan få hjälp av reiki energin. Det finns en ökad medvetenhet hos människan idag och många inser att ansvaret ligger i deras egna händer, vilket också innebär att många ser att de själva måste göra den förändring som krävs för att skapa balans i deras liv.
Reiki Healing är en nyckel till självhjälp och helande på alla plan. Psykisk ohälsa är i stort växande, stress, utmattningsdepressioner, ångest och andra symtom som visar att själen skriker av att vi ska stanna upp och vända inåt.  Jag ser att ett stort antal människor söker vägar att finna lycka och välmående vilket många gånger leder dem ännu längre bort ifrån sig själva.
För trettio år sedan när jag blev Reikimaster hade jag en vision då jag såg att många människor fick initieringar i Reiki för att kunna följa med i det stora skiftet. Jag kan se att det är där vi är nu.
Jag har under mina år som verksam Reikimaster initierat många människor som fått hjälp med att öppna upp för högre dimensioner och hjälp till självhjälp. Vilket har givet dem en skjuts i deras andliga och personliga utveckling. Sen är det upp till var och en vad de vill göra med kraften naturligtvis.
Reiki betyder Universell livskraft vilket är den kraft som genomsyrar allt. Gamla Tibetanska symboler används för att initiera eleven och öppna upp kanalen så den helande kraften kan flöda igenom individen och ut till där intentionen riktas mot. Reiki energin har ett högre medvetande bortanför vårt intellekt som verkar för allt högstas bästa. Vilket är en kraftfull och kärleksfull medicin som hjälper individen och allt levande till växande.
Jag ser att istället för att gå till Healers om och om igen öppna upp sin egen kanal och ta ett eget ansvar, inte bara för sig själv utan också för hela mänskligheten i att vara och verka i en högre energi.
När jag blev Reikimaster 1986 så insåg jag väldigt fort att i initieringen saknade uppväckande av den Feminina kraften i förening med den Maskulina energin vilket jag kände som en viktig pusselbit som fattades. Den Universella skapande kraften behöver naturligtvis ha med Gudinnekraften för att balans ska kunna ske. I drömmarna fick jag visat hur jag skulle lägga till detta i initieringarna vilket jag gjorde. Jag hade aldrig varit där jag är idag utan att fått gåvan att bli en kanal för Reikienergin. Den ledde mig till att bli Karuna master, Lamafera master och inte minst dörrarna till Shamanen i mig. Andevärlden kunde lättare kommunicera med mig när energierna höjdes i mig.
Vad vill jag med detta säga? Jo ta steget att bli initierad i ReikiHealing för att få tillgång till livsenergin och öppna upp för ditt och Moder Jords högsta bästa. All kärlek på din väg.
Gaialiving!
 





 
   



Inga kommentarer: