Bloggarkiv

tisdag 8 september 2015

En vanlig dag i Gudinnans tjänst

Den röda tråden


Vaknar till en rovfågels skri som så många andra mornar. Det hör 
ju till vardagen när man bor i skogen. Ligger kvar i sängen för att reflektera över
nattens drömmar. Inga speciella budskap och inte heller några resor som givet mig själsmöten
i drömtiden. Med andra ord en lugn och vilsam natt. Kliver ur sängen och är nöjd med mig själv som äntligen tagit tag i att skapa skönhet i sovrummet för att hedra vårt Kärlekstempel.
Det är ju trots där som den mest kraftfullaste magin skapas. När föreningen mellan den feminina

och maskulina kraften av  Gud/innan sker i total medvetandehet, kärlek och extas. Ur den energi där mörker och ljus smälter samman föds det nya fram.
Jag är tacksam att jag är älskad i alla mina aspekter av en man som vågar spegla alla sina delar i mig. Vi tillsammans verkar i Gudinnans tjänst och jag inser att det är få förunnat att leva så. Min resa efter att finna den sanna kärleken gav tillslut resultat.
Denna morgon har fortlöpt i att städa i badrummet, slängt i skåp och lådor gammalt smink och annat som jag inte använt på hur länge som helst. Fönstret putsat och nya vita gardiner är upphängda. Nu  känns det som ett litet spa för att bejaka sinnerlighet och renhet. Sveper 

blicken runt omkring mig och det jag ser är skönhet. Varje rum jag nu renar är olika rum i mig själv alla mina chackran vibrerar i samklang och så vill jag också skapa utanför mig själv. Det får ta sin tid att gå igenom alla rum men inser nu vikten av att hedra mig själv och min kärleksrelation att det måste läggas fokus i mitt privata Tempel. För det är här inne där jag kan landa, återhämta, reflektera och skapa mina drömmar. Många år har vi jobbat hårt och lagt den mesta energin 
i att bygga upp en vacker kursgård , miljö och en trädgård som ger näring till både kropp och själ för alla våra gäster och kursdeltagare.
Nu är det min tur att få omge mig med det jag älskar och det som ger mig lugn. 
För varje år som går inser jag vikten av att skapa skönhet, att det är en manifestation av Gudinnan.
Visst tar det tid men när allt sker i ceremoni så finns det alltid en högre mening med allt skapande.

Tillsammans med mina Systrar har jag nu gått in i 30 dagars tacksamhet och idag säger jag tack 
och känner djup tacksamhet över att jag får varje dag uppleva kärleken till min man. Som 
djupnar och växer sig allt starkare för var dag som går ..
Gaialiving!   



 


Inga kommentarer: