Bloggarkiv

måndag 7 september 2015

Prästinna i Gudinnans tjänst

 
 
Ceremonier, Magi och Kvinnokraft
Efter en tid av reflektion och eftertanke har jag nu landat i min roll som prästinna. Pusselbitar har
fallit på plats och jag kan konstatera att jag har varit och verkat de senaste tjugo åren i rollen som
prästinna. Men då inte utifrån det Nordiska årshjulet utan snarare som prästinna i Moder jords tjänst där andra Gudinnor
har varit mina följeslagare ifrån andra kulturer.
Nu efter snart två års träning och utbildning med Lola Ravenstars  har jag med djup tacksamhet
sett den röda väg jag så länge vandrat. Som prästinna har jag skapat heliga cirklar och utfört ceremonier i över 25 år där jag alltid
förespråkat om Gudinnan och den feminina kraften. Jag fick gåvan för tjugo år sedan att väcka Gudinnekraften ( Kundalini ) 
 i dem som är redo att väckas. Jag som shaman har fått  gåvan vilket nu förenas i en total helhet, där ingen del utesluter den andra.
Det känns så skönt eftersom jag haft en konflikt i mig hur dessa delar ska förenas. Dimman har helt enkelt skingrats

och jag ser klart. Den vita Ugglan och den vita Örnen flyger med mig både i mörkret och i ljuset, natt och dag nu i ett
gott sammarbete. Som drömmare jag är har jag nu fått möta både Älskarinnan och Haggan i mina nattliga ut ur kroppen resor, vilket var en kraftfull initiering till Freja prästinna. Idag landar jag efter tre dagar då jag
varit elev i Lolas prästinneutbildning här på Gaia Life kursgård. Jag har idag skördat det sista i örtagården som nu hänger på tork för att bli ceremoniblandningar vilket är en stor lycka. I denna Rans tid är jag djupt tacksam över 
alla de gåvor jag fått skörda efter många års hårt arbete att skapa min dröm. Jag har levt den under många år, men först nu känns det som om kampen är slut och jag lyfter ansiktet upp i ljuset för att kliva ut i världen i förening mellan mörker och ljus. Kampen är över och jag kompromissar inte längre för att vara andra till lags eller förminska mig för att andra ska känna sig trygga. jag är den jag är och vill leva som jag lär. All kärlek till dig som läser min blogg.
Vill du följa mig här så är du varmt välkommen. Kanske jag kan spegla dig på din väg att förena ditt mörker och ljus.
Gaialiving!

    
 


Inga kommentarer: