Bloggarkiv

måndag 25 april 2016

Shamamama i Gudinnans tjänst

 
 

Jungfru Älskarinna Moder och Hagga
 
Känner att jag vill sätta ord på något jag reflekterat länge över och det är Prästinneskapet. Vad det är och hur jag ser på det.
 
Jag har vandrat medvetet i Gudinnans tjänst i 23 år då jag tog steget att säga upp mig från en fast anställning som behandlingsassistent och familjeterapeut i kommunens tjänst. Ensamstående med två barn följde jag min innersta röst. Jag lämnade staden bakom mig och två destruktiva relationer vilket gav mig en enorm lärdom om mig själv och de sår jag behövde hela i mig själv. ( Så tack för det).
Min jakt att finna den sanna kärleken drev mig bort ifrån alla gamla vänner, gamla mönster och beteenden. Hela tiden lyssnande efter rösten som fanns i mitt innersta i djupet av mig själv. Självaste Livmodern i mig visade mig vägen.
Den feminina kraften blev starkare för varje gång jag lyssnade och litade på den. Kraften som jag gav namnet "Gudinnan". Jag klev av den vanliga vägen och la allt i Gudinnans händer. Talade om att jag var villig att vara och verka i hennes tjänst genom att tala och verka i min sanning, hålla meditationer, healing behandlingar, kurser, mediala sittningar, tarotläggningar mm.
 
Jag gjorde det som kändes rätt i mitt hjärta. Mina Guider gav mig vägledning och budskap som jag följde efter att rådfrågat med min egen inre sanning "Gudinnans röst "
Jag klev ut i ljuset och erbjöd mina tjänster hur jobbigt och hur svåra utmaningarna än skulle bli.   
Nu förstår jag att det var då jag dedikerade första gången till Gudinnan till mitt Sanna jag. Gudinnan var en del av mig själv, min djupaste källa, mitt heliga feminina som vibrerade i samklang med Moder jord. Det var Gudinnans alla aspekter i mig som utmanade mig på olika sätt, stärkte och uppmanade mig att våga släppa fram allt det vilda, galna, sårbara, mörka och tabubelagda. Hon ville att jag skulle bejaka urkraften och väcka den i andra som kom i min väg.
När Trumman kom i mina drömmar första gången visste jag att den inom en snar framtid också skulle komma in i den fysiska världen.
 
Jag blev med trumma, ännu en värld öppnades upp och  jag blev ett med Moder jord.Varje steg jag tog var i samklang med det stora hela
.
Många trummor har sedan dess föds fram och som har varit med i mitt arbete i Gudinnans tjänst.
 
Ännu efter 25 år brinner jag, kanske ännu mer nu då det är mycket lättare och mer accepterat att dela min kunskap och visdom i alla Gudinnans skepnader, numer även i kraften som Hagga. Tiden är nu än mer mogen att lyfta fram Gudinnekraften i ljuset och väcka Livmoder kraften i både män och kvinnor.
I augusti startar ännu en cirkel i Kvinnokraft som är första året av tre i Gaias Prästinneutbildning. En utbildning som fokuserar på varje individs sanna väg att vara och verka i Gudinnans tjänst. Mer finns att läsa på hemsidan www.gaialife.se
Gaialiving!
  
 
 
 
 
 



1 kommentar:

Emelie Berg sa...

heja!